Tuesday, April 11, 2017

După-amieze cu aromă de căpșună...

După-amiaza este pentru mine momentul preferat din zi. Atunci îmi fac bilanțul zilei, așezată confortabil pe terasă, cu agenda în față. Ce am realizat, ce nu mi-a ieșit, ce amân pe mâine... Pentru toate acestea am nevoie de claritate, și îl voi invita în poveste pe cel de-al șaselea suc miraculos : ”Claritate”. Cu aroma lui subtilă de căpșună mângâiată de soare ,echilibrată de gustul mustului de struguri proaspăt stors mă plimbă printr-un anotimp atemporal, un fel de primăvaro-toamnă. Și mi-e bine, și mi-e clar, așa cum mi-e clar toamna ce recoltă am, și cum mi-e clar primăvara ce semințe pun la încolțit... 


 ”Claritate” conține căpșuni, strugure roșu, lămâie , măr


Beneficii: stimulează memoria, favorizează elasticitatea pielii, antiinflamator, menține sănătatea inimii, anti-cancer, antioxidant


Capsunile contin antocianini care stimuleaza memoria pe termen scurt, dar si arderea grasimii. Oamenii de stiinta afirma ca acesti antocianini au potential anticancer si împiedică dezvoltarea bolilor neurologice. Totodata, acidul elagic continut de capsuni favorizeaza elasticitatea pielii, impiedicand-o sa devina flasca. Acidul elagic si celelalte fitochimicale prezente in capsuni au un efect antiinflamator, dar si de protectie a inimii. Capsunile au un efect benefic si asupra sanatatii ochilor. Consumand capsuni poti scadea riscul aparitiei degenerarii maculare, o afectiune ce pune in pericol vederea.


Flavonoizii care se gasesc in sucul de struguri cresc nivelul de HDL - colesterol bun, prevenind astfel blocarea arterelor si contribuind la mentinerea sanatatii inimii. Resveratrolul care se gaseste in sucul de struguri roșii previne formarea de tumori si cancer, fiind unul dintre cei mai puternici antioxidanti cunoscuti, cu un potential antioxidant de 50 de ori mai mare decat cel al vitaminelor E sau C la un loc.


Efectele pozitive ale lamaiei asupra sanatatii se datoreaza mai multor elemente nutritive din compozitia acesteia: vitamina C, vitamina B, fosfor, proteine si carbohidrati. Lamaia este un fruct care contine flavonoide, substante care detin proprietati cu rol antioxidant si anticancerigen.


No comments:

Post a Comment